Божјата благодат визави нашите добри дела

Господ за царот Давид кажува: „Го најдов Давида, синот Есеев, човек според моето срце, кој ќе ја исполни сета моја волја“ (Дела 13,22). Но тој Божји човек, Давид, го изневерил Бога, направил мошне тежок грев. За што се работи? Ќе споменеме само неколку подробности кои ќе помогнат подобро да се осветли одвратноста на Давидовиот грев и длабината на Божјата благодат.

Иако имал шест свои законити жени и голем број конкубини со кои изродил многу деца, Давид, со безочност на човек кој од ништо не се плаши, завел туѓа жена, омажена за еден од неговите предани војсководители. Таа несреќна жена, која со него останала бремена, ја струполил во голема неволја. Витсавеја морала да прифати сè што царот барал од неа. Давид  го упатил нејзиниот маж да војува на место на кое бил сигурен дека ќе загине, а потоа и неговата сопруга ја одвел во својот харем.

Веројатно уште од времето кога Адам и Ева живееле во рајот, каде што сите благослови им биле на располагање, немало толку тежок прекршок на принципите на правдата. Кога Давид сфатил што сторил, паднал во очај. Стрелите на страшниот грев што го сторил го сечеле неговото срце и молњите на беззаконието во кое заглибил ја раскинувале неговата совест. Тој гнасен грев екстремно грдо ја извалкал неговата душа, го фрлил во прав неговото царско и човечко достоинство и наполно го обезвредил него и неговата личност, исфрлајќи го на ѓубриште неговото сјајно минато и затемнувајќи ја неговата иднина. Се понижил и себеси и своето семејство, во кое настанале две убиства и кое се распаднало, а со тоа го разнишал и своето царство. Гревот што го направил бил толку голем, што се претворил во монструм, заканувајќи се да го голтне. Во таква бедна и безнадежна состојба, длабоко свесен за тежината на злосторството, крајно понизно и со скршено срце и дух, проникнат со голема и длабока жалост, Давид излегува пред Бога во длабоко покајание – покајание длабоко колку и неговиот грев:

„Смилувај ми се Боже, според твоето милосрдие, според големите помилувања избриши го моето беззаконие! Измиј ме целиот од мојата вина, очисти ме од мојот грев. Зашто го признавам своето беззаконие, мојот грев е постојано пред мене. Пред твои очи згрешив и пред тебе направив зло “ (Псалм 51).

Давид доаѓа пред Бога и што носи? Ништо! Тој нема што да покаже, освен својот срамен извештај за лажење, за прељуба и убиство. Нема и не може да му понуди на Бога ништо во замена за проштавање на гревот; нема ништо со што би се откупил пред Бога од својот грев. Што би му дал тој на  Бога Бог да ја симне од него вината која како олово му натежнала и му ги притискала душата и совеста?

Можеби Бога ќе го смилоса со некое добро дело? Но со кое и со какво добро дело? Сè што можел да прикаже пред Бога – било неговото грдо дело – неговиот грев: лага, прељуба и убиство. Давид го погазил Божјиот закон, погазил четири Божји заповеди: посакал туѓо, лажел, направил прељуба и убил човек, значи, направил тежок грев, тешко беззаконие, а  „гревот е беззаконие“ (газење на Божјите заповеди). Според тоа, тој заслужил  сигурна смрт, зашто „плата за гревот е смрт“ (1. Јованово 3,4: Римјаните 6,23).

Значи, во погазениот Божји закон Давид за себе  видел не спасение, туку осуда и смрт. Затоа тој сапасение бара, не во законот, туку по друга основа, и всушност Бог него го спасил не по законот, туку по таа друга и единствено можна основа: во рамките на својата благодат со својата милост, по која тој пека: „Смилувај ми се, Боже!“

„Зашто она што не можеше да го стори законот… Го изврши Бог, испраќајќи  го својот Син“ (Римјаните 8,3). „Зашто законот беше даден преку Мојсеја, а преку Исуса Христа дојдоа благодатта и вистината“ (Јован 1,17).

Тој Давидов грев, несфатлив според својата злоќудност, Божјата благодат ја прави тешко сфатлива. Ако требало да му се прости, тоа не можело да се стори поради некакви заслуги или добри дела, туку единствено преку благодатта. „Зашто по благодат сте спасени, преку вера, и тоа не е  од вас самите, тоа е Божји дар! Не од делата, за да не се фали некој“ (Ефесц. 2,8.9).

Но, да нема  забуна! Всушност Давид имал и заслуги и дела со кои излегол пред Бога, но тоа биле мошне грди заслуги и многу грешни дела (лага, прељуба, убиство), и тој во својата покајничка молитва токму тоа му го понудил и му го дал на Бога во замена за прошка на своите гревови и за своето спасение. А Бог токму тоа го прифатил – ги прифатил неговите грди заслуги и неговите грешни дела; го прифатил неговото искрено и  длабоко покајание и му одговорил  со проштавање и со спасение.

Случајот на Давида е идентичен со случајот на разбојникот на крстот. Примерот на разбојникот на крстот  непобитно докажува дека спасението на никаков начин не може да се заработи ниту да се добие со некакви наши заслуги или добри дела, зашто лицето за кое се зборува не живеело доволно долго за да може само да стори нешто за своето спасение. Рацете и нозете на тој човек биле приковани на крст на кој набргу и умрел, па немал можност да направи никакво добро дело, дури и да имал таква намера.

Зборуваме за еден од двајцата разбојници распнати покрај Христа на Голгота, за еден од нив кој својот грев го признал во последен час, што би се рекло – „на претсмртна постела“. Тоа докажува дека Божјата благодат достигнува и до претсмртниот одар, до човековите последни мисли и знаци на свесно постоење и живеење.

„А еден од разбојниците кој висеше таму го хулеше: ‘Зар не си ти Христос? Спаси се себеси и нас!’  А другиот одговори и го прекори: ‘Зар немаш страв од Бога, кога и ти си исто така осуден. Ние сме праведно осудени, зашто го примаме заслуженото за тоа што сме го сториле. Но овој не сторил никакво зло.’ И рече: ‘Исусе, сети се на мене кога ќе дојдеш во твоето царство!’ А Тој му рече: ‘Вистина ти кажувам денес, ќе бидеш со мене во рајот!’“

Разбојниците на крст не биле само обични грешници, како мнозинството од нас, туку криминалци и арамии, кои веројатно правеле големи злодела кога требало да бидат распнати. Ако имаме на ум дека злосторникот немал добри дела и дека постојат податоци само за неговите злодела, тој можел  да биде спасен само на еден единствен начин, на начин кој важи за сите нас – само со благодатта! Нема посилен доказ од овој дека спасението не може да се постигне ниту да се добие со дела!

Разбојникот немал никакви дела. Всушност, тој, како и Давид, имал дела, но грешни дела, и сè што можел да стори – било да ги признае своите гревови, што е доказ за вистинско покајание, и со вера да го прифати ветувањето што му го дал Христос: „Ќе бидеш со мене во рајот!“ Тоа е сè што го сторил; а да стори нешто друго, не било ни време ниту пак било потребно.

Така е и со нас. На крај ќе бидеме спасени на ист начин како и разбојникот – со благодатта како незаслужена наклоност и милост.

Дали би можело да биде поинаку? Злосторникот да биде спасен и да влезе во Божјето царство според Божјата благодат, а сите други да го издејствуваат, или да го заработат своето влегување? Не може да се поверува во тоа. Христовите зборови што му ги упатил на разбојникот на крстот можат да му бидат упатени на секој друг кој со вера ќе му се предаде на Исуса: „Ќе бидеш со мене во рајот!“ Ова ветување Исус му го дал на човек за кого знаел дека нема да му го сврти грбот во она малку време што му преостанало.

Очигледно, неговото спасение било незаслужено; сè што имал да изнесе пред Господа била неговата животна сторија извалкана со грев, како и ние што немаме ништо друго да изнесеме пред него, освен нашиот, помалку или повеќе, извалкан животопис.

За многу луѓе ова изгледа премногу добро за да биде вистинито – дека можеме да се спасиме со нешто надвор од нас, наместо со нешто што се наоѓа во самите нас, да се спасиме со помош на Христовите, а не со некакви наши заслуги; со помош на Христовите, а не со нашите дела; со помош на нешто што е комплетно туѓо, а не наше – со помош на Божјата благодат! Во врска со нашето спасение наше е само признавањето, покајанието и оставањето на гревот – сè друго е Божје.

Веќе е кажано дека искреното и длабоко покајание на секој грешник е најубава и најпријатна музика во Божјите уши која Бог најмногу и со задоволство сака да ја чује и да ја слуша, и најмногу ужива на такво покајание да одговори со проштавање. Тоа е суштина на богатството на Божјата благодат, која пред крстот не им била откриена и позната ниту на ангелите ниту на другите безгрешни созданија во вселената.

 

Во продолжение следат поднасловите од поглавјето „Спасението е плод на нашата вера, а не на нашите дела“. Кога ќе кликнете врз поднасловите, ќе ви се отворат нивните текстови.

 

СПАСЕНИЕТО Е ПЛОД НА НАШАТА ВЕРА, А НЕ НА НАШИТЕ ДЕЛА

Сфаќањето на некои грчки филозофи на стариот век дека душата може да живее и надвор од телото влијаело врз учењето на одделни теолози во христијанската ера, па традиционалната Црква развила пракса врзана за грижа на душата којашто го напушта човекот во мигот на смртта...

Спасението на никој начин не може да се заработи како плата

Ако на кој било начин ние би можеле спасението да го заработиме со нашите заслуги и со нашите добри дела како плата, во извесна смисла тоа би значело дека Бог е должнен да нè спаси. Тоа значи дека Бог нешто ни  должи и негова обврска е да ни го исплати тој свој долг...

За вредноста на добрите дела

Но, откако сме го прифатиле спасението со вера како милосен дар од Бога, откако сме расчистиле со нашето грешно минато и сме станале Божи деца, Божји синови и ќерки, ситуацијата од темел се менува. Како резултат на спасението што сме го добиле од Бога, Бог сега од нас...

Верата не е извор на спасение ниту е спасител

„Зашто по благодат сте спасени, преку вера, и тоа не е од вас самите - тоа е Божји дар! Не од делата, за да не се фали некој“ (Ефесците 2,8.9). - „Сола Грација“ - спасение само и единствено со Божјата благодат. Ако нашето спасение е апсолутно продукт на Божјата...

Покајание

За спасение ни се потребни вера и покајание. Но без помош од Светиот Дух ние не можеме дури ни да се покаеме. Светото писмо кажува за Христа: „Него Бог го издигна со својата десница за поглавар и Спасител, да му даде на Израел покајание и проштавање на гревот“ (Дела...

Божјата љубов најсилен поттик за грешникот да се врати во прегратките на својот небесен Татко

Станува збор за загубениот син кој, откако го прокоцкал својот дел од имотот што го добил од својот татко, живеејќи блудно во далечна земја, и откако западнал во екстремно тешка и бедна положба како селски свињар, постигнувајќи го на тој начин апсолутното дно на...

Во продолжение следи содржината на книгата „Времето и знаците“. Кога ќе кликнете врз насловите и поднасловите, ќе ви се отворат нивните текстови.

УВОД
ЗНАЦИТЕ НА ПОСЛЕДНОТО ВРЕМЕ
ЗНАЦИТЕ НА ПОСЛЕДНОТО ВРЕМЕ

Силни земјотреси!

Оган, вулкани!

„Ќе покажам знаменија горе на небото и знаци долу на земјата: крв и оган и шикање на дим … столбови од дим. Сонцето ќе се претвори во темнина, а Месечината во крв, пред да дојде големиот и страшен Господов ден“

Бог има своја богата ризница во која го чува своето оружје за бој во „големиот и страшен Господов ден“ со кое праведно ќе се пресмета со гревот и грешниците

И водите во сојуз и спрега со земјотресите и вулканите против човештвото!

„Ќе има знаци на сонцето, на месечината и на ѕвездите… небесните сили ќе се разнишаат!“

„На земјата тага кај народите и неизвесност поради бучавата на морските бранови!“

Астероид од шест милји

Други знаци кои го најавуваат крајот

Војни

„Ајде сега, вие богати, плачете и липајте… своето богатство го натрупавте во последните денови!“

Се распаѓа јатката на општеството – семејството

Ќе има глад

Помори

БИБЛИЈАТА И ПРЕДАНИЕТО
БИБЛИЈАТА И ПРЕДАНИЕТО

Католичката црква и преданието

Православната црква и преданието

Православни теолози и други автори со поинакви сфаќања за „светоста“ на православното „свето предание“

Василие Велики и светото предание на православието

Вистината за православните вселенски собори

Христијанство по инерција

Светото предание е постаро од Светото писмо! – Во никој случај!

Вистината со Јован 21,25

Дали навистина Светото писмо не можеме правилно да го разбереме без Светото предание?

За светите тајни и сакраменти во традиционалната Црква

Категоријата „свештенство“ и „свештеници“ во традиционалната Црква мерена на кантарот на Новиот завет

Апостолите не биле свештеници, туку проповедници на евангелието

Универзално свештенство на верниците во Новиот завет

Еврејското предание и преданието на Православната и Католичката црква се еднојајчени близнаци зачнати, родени и одгледани надвор од библиската почва

Светото писмо и Светото предание

Преданието на традиционалната Црква е друго, наполно поинакво евангелие од она што ни е напишано во Библијата

За светите реликвии и мошти и за другите суеверија на традиционалната Црква

Христијанската црква е виновна за појавата на исламот

Кој стои зад чудесата на чудотворните икони, слики и кипови и зад чудесата на светите реликвии и мошти на светителите/светците?

Христос и преданијата

Зошто традицијата или преданието над Светото писмо?

Протестантскиот лозунг

За христијанските празници и за христијанскиот политеизам

БИБЛИЈАТА ЗА НЕБЕСНОТО ТРОЈСТВО
БОЖЈАТА БЛАГОДАТ
БОЖЈАТА БЛАГОДАТ

Гревот во вселената ниту го збунил, ниту го поразил Бога! Бог не бил затечен со неговата појава!

Библиска употреба на зборот благодат

Голема експлозија на Божјата благодат

Спасоносната Божја благодат ни е ставена на располагање во Исуса Христа

1. Христовото воплотување

2. Христовата човечка природа

3. Безгрешен Исус

4. Единството на двете Христови природи

5. Повеќе за единството на двете Христови природи

6. Гетсиманија

7. Голгота

8. Теологија на замена – врз Исуса на крстот е извршена пресудата изречена над целото грешно човештво

9. Исус се судрува со силите на злото

10. Божјата патема/страдање

11. Христос во својот гроб

12. Божјата благодат покажана во совршениот Христов живот и на Христовиот крст

13. Не постои грев за кој Христос не умрел и кој не може да биде простен

14. Изобилие на благодат

15. Универзална и индивидуална благодат

16. Прв и втор Адам

17. Божјата благодат е сила која преобразува

СИНАЈ И ГОЛГОТА СЕ ДВА СТОЛБА ВРЗ КОИ ПОЧИВА ПЛАНОТ НА СПАСЕНИЕТО
ПРЕДЕСТИНАЦИЈАТА НА БИБЛИСКИОТ КАНТАР
ИСТОРИЈАТА НА СВЕТОТ ВО БИБЛИЈАТА ПРИКАЖАНА СО КИП
ПАПСКИОТ РИМ Е КОНТИНУИТЕТ НА ИМПЕРИЈАЛНИОТ ИЛИ МНОГУБОЖЕЧКИОТ (ПАГАНСКИОТ) РИМ
САБОТАТА НЕ Е ЗАМЕНЕТА СО НЕДЕЛА
САБОТАТА НЕ Е ЗАМЕНЕТА СО НЕДЕЛА

Крупна теолошка грешка на христијаните кои празнуваат недела

Зошто Исус не воскреснал во саботата?

Адам и Ева својот живот го почнале со сабота. И новозаветниот живот почнал со сабота!

Апостолите воопшто ништо не слушнале од Христа за некаква замена на саботата со недела

Стожер на нашето спасение е Голгота, а не воскресението

Апостолите се собрале таа недела на богослужение – и ете доказ дека саботата е заменета со недела!?

Никаде во Библијата саботните прерогативи не ѝ се припишуваат на неделата

Христос транспарентно најавил други промени, но саботата не ја гибнал

Други божемни силни библиски докази дека саботата е заменета со недела

Светиот Дух се излеал врз апостолите в недела и затоа, наместо сабота, сега недела е свет ден!?

Можеби Светиот Дух направил грешка што ја прескокнал првата, па врз апостолите се излеал во втората недела по Христовото вознесение!?

Наводни библиски „докази“ дека првите христијани празнувале недела

Саботата и ерусалимскиот собор

Вистината во врска со текстовите во Колошаните 2,16.17. и Ефесците 2,15.16.

НОВИОТ ЗАВЕТ – ЗА НЕПРОМЕНЛИВОСТА НА САБОТАТА
ПРОТЕСТАНТИТЕ ЗА НЕПРОМЕНЛИВОСТА НА САБОТНИОТ ДЕН
КАТОЛИЧКАТА ЦРКВА ЗА ЗАМЕНАТА НА САБОТАТА СО НЕДЕЛА
ЦРКВАТА ИЛИ БИБЛИЈАТА?
ЦРКВАТА ИЛИ БИБЛИЈАТА?

Православната црква за себе и за Библијата

Католичката црква за себе и за Библијата

Заедно со Библијата Црквата ги спалувала и нејзините читатели

Традиционалната Црква е силна институција со силни инструменти во рацете за да ги покрива кардиналните грешки од минатото и да го држи верништвото во покорност

Традиционалната црква за „сектите“, за „еретиците“

Адвентистичката црква не е секта, туку христијанска црква која силно го осветлува светот со библиското Христово евангелие

Активностите на Адвентистичката црква низ бројки

Христос бил секташ, а првата апостолска Црква секта

Адвентистите и протестантскиот лозунг „Сола скриптура“, компромис не е можен

Католичката црква: Само Христијанската адвентистичка црква живее според Светото писмо

Како еден современ православен теолог ја толкува четвртата Божја заповед?

Како еден исламист ја толкува Библијата?

БИБЛИЈАТА ЗА СМРТТА
БИБЛИЈАТА ЗА СМРТТА

Библијата: Душата не е бесмртна!

Бесмртна душа или бесмртен дух и смртно тело!?

„Господ му дувна животен здив во носалките на човекот и човекот стана душа жива“

Животниот здив што го дувнал Бог во носалките на Адама не е никаков бесмртен и свесен ентитет

Кога Христос умрел, неговиот дух слегол во пеколот да им го проповеда евангелието на жителите на претпотопниот свет! – Голем апсурд!

Што се случува со човекот кога ќе умре, каде заминува?

Што прават мртвите во гробот?

Значењето на зборовите „засекогаш“, „вечно“ и „довека“ во Библијата

Пеколот во Стариот завет

Христос и библискиот пекол

Вечен оган и вечна мака

Вечна пропаст за грешниците

„Плач и крцкање со забите“

Пеколот во сторијата за богатиот човек и сиромавиот Лазар

„Безумниче, оваа ноќ ќе ти ја побараат твојата душа!“

Душите и небесниот суд

Библискиот монизам или холизам и Платоновиот дуализам на традиционалната Црква

Животните како „живи души“

Душата и крвта

Душата-нефеш во Стариот завет

Душата-психа во Новиот завет

На крстот умрела Христовата душа

Исус на разбојникот на крстот: „Денес ќе бидеш со мене во рајот“!?

Трите мртви момчиња и нивната душа

Апостол Јован: „Бев во духот“

Апсурдите на црковната догма за привремен Божји суд

Православието за православните митарства

Православието за пеколот

Католичката црква за чистилиштето

Католичката црква за пеколот

Протестантите за пеколот

Зар навистина Бог е таков свиреп и крволочен ѕвер?

Библиски текстови што ги користат христијаните за да ја потврдат науката за вродена бесмртна душа или за вроден бесмртен дух

Не разговарај со мртвите!

САБОТАТА – ГЛАВЕН ПРЕДМЕТ ВО ЗАВРШНИОТ ЖЕСТОК СУДИР ВО КОЈ ЌЕ УЧЕСТВУВА ЦЕЛ СВЕТ – И КРАЈОТ Е ПРЕД ВРАТА!
„ГОЛЕМИОТ И СЛАВЕН ГОСПОДОВ ДЕН … ГОЛЕМИОТ И СТРАШЕН ГОСПОДОВ ДЕН … ВЕЛИКИОТ ДЕН НА СЕМОЌНИОТ БОГ“

БЕСПЛАТЕН ПРИМЕРОК во PDF формат