БИБЛИЈАТА ЗА ЗЕМНОТО СВЕТИЛИШТЕ

Централна вистина и теологија на Стариот завет: Бог слегува од небото на планината Синај, го изговара својот закон, Десетте заповеди, истите ги пишува на две камени плочи и заповеда тие да се сместат во посебен ковчег и да се чуваат во земното Светилиште како доказ дека тоа се негови, а не човечки заповеди.

Бог му заповедал на Мојсеја: „Нека ми изградат Светилиште за да можам да престојувам меѓу нив. При градењето на престојувалиштето и на сè во него, постапи точно според образецот што ќе ти го покажам… Внимавај! Направи ги според образецот што ти беше покажан на гората“ (2. Мојсеева 25,8.9.40).

Внимавај, му вели Бог на Мојсеја, Светилиштето во целост, среде него престојувалиштето (во други преводи: шатор, скинија), каде што ќе престојувам јас меѓу вас, да ми го направите точно според образецот што ти го покажав на гората. Текстот што се наоѓа во Евреите 8,5 кажува дека Бог одредил земното Светилиште да биде „копија“, „сенка“, „симбол на небесното Светилиште“. Грчкиот збор, преведен како „сенка“, ја означува сенката што потекнува од некој предмет со нејзин облик.

Значи, Бог на Мојсеја му покажал „план“ кон кој морал да се придржува при градењето на Светилиштето. Во оригиналот е употребен зборот „табнит“, што значи „образец“, „мостра“, „план“, „слика“, „конструкција“, „лик“, „структура“.

Во Посланието до Евреите апостол Павле земното Светилиште, со целокупното негово устројство, го нарекува сенка и слика на новозаветната реалност, симбол на „небесните оригинали“ (на „небесните реалности“ или „стварности“) – симбол на вистинското небесно Светилиште.

Подвижното земно Светилиште, изградено на Синај, се состоело од голем шатор сместен во двор или трем, заграден со цврсто платно поставено на столбчиња. Во дворот се наоѓал метален жртвеник на кој свештениците принесувале животни на жртва. Меѓу жртвеникот и влезот во шаторот, се наоѓал голем метален мијалник полн со чиста вода со која свештениците се миеле пред да влезат во шаторот да вршат служба. Внатрешниот дел на шаторот бил поделен со завеса на два дела, на две одделенија. Првото одделение се викако „светиња“, а второто, зад завеста, „светиња над светињите“ или „нјасвето место“. Во првото оделение, десно, се наоѓала маса на која еднаш седмично се поставувале дванаесет тазе лебови, според бројот на дванаесетте Израелови племиња. Лево се наоѓал седмокрак светилник кој непрекратно ја осветлувал внатрешноста на шаторот. Пред завесата се наоѓал жртвеник (кадилен олтар) над кој свештениците каделе (принесувале темјан).

„Направете ковчег од багремово дрво… и опкови го со чисто злато… А во ковчегот положи го сведоштвото што ќе ти го предадам.“ (2. Мојсеева 25,8-16)

„Направи два  херувима од злато, ковани направи ги и постави ги на крајот на поклопецот… едниот на едниот, а другиот на другиот крај на поклопецот… Херувимите нека ги дигнат своите крила угоре, така што со своите крила да го засолнуваат поклопецот. Со лицето нека бидат свртени еден спроти друг така за лицата на херувимите да гледаат во поклопецот. Поклопецот стави го озгора врз ковчегот, а во ковчегот положи ги плочите на сведоштвото што ќе ти ги дадам.“ (2. Мојсеева 25,18-21; 37,6-9)

„Ковчегот на сведоштвото внеси го зад завесата. Завесата ќе ја одделува светињата од светињата над светињите. Со поклопецот покриј го ковчегот на сведоштвото во светињата над светињите.“ (2. Мојсеева 26,33.34)

„И плочите ги ставив во ковчегот што го направив, и тие останаа таму, како што ми заповеда Господ“ – во светињата над светињите во Светилиштето (5. Мојсеева 10,5).

Од библиските текстови што беа приложени до сега, и што ќе бидат приложени, произлегуваат значајни вистини:

Десетте Божји заповеди во Библијата се именувани како „Писмо“, како „Писмо Божје врежано на плочите“, како „Десет заповеди“, како „дест зборови“, како „зборови на заветот“ („Господ ги напиша на плочи зборовите на заветот – Десетте заповеди“), и како „сведоштво“.

Двете камени плочи на кои Бог ги напишал Десетте заповеди, или „сведоштвото“, исто така се викаат „сведоштво“, но и „плочи на сведоштвото“ („а во ковчегот положи го сведоштвото што ќе ти го предадам“), двете плочи се именувани и како „плочи камени“.

Ковчегот во кој биле сместени „плочите на сведоштвото“ се вика „ковчег на сведоштвото“, „Божји ковчег“ („ковчег Божји“) или „Господов ковчег“ (Исус Навин 6,6.7.11-13; 1. Самоилова 5,1-3; 6,1; 7,1; 2. Самоилова 6,3-17; 7,1 15,24.25.29). Божјиот ковчег уште се вика „ковчег на заветот“, „ковчег на Божјиот завет“ или „ковчег на Господовиот завет“ (Евреире 9,4; 4. Мојсеева 10,33; Исус Навин 3,3.17; 6,6; Судии 20,27).

„Ковчегот на Божјиот завет“ е темел врз кој почива стариот завет или стариот договор што го склучил Бог со својот народ, Израел, на Синај: „Ви го објави својот завет, и ви заповеда да го извршувате – Десетте заповеди што ги напиша на две камени плочи“ (5. Мојсеева 4,13).

Плочите со Десетте заповеди, дадени на Синај, се ставени во ковчег, а тој ковчег е ставен зад завесата, во второто одделение, во светињата над светињите од земното Светилиште.

Ковчегот бил направен од багремово дрво, сиот позлатен, со поклопец од чисто злато, и со два златни херувими поставени на двата негови краја, чијшто поглед бил насочен кон поклопецот, односно кон Десетте Божји заповеди напишани на две камени плочи сместени во ковчегот. Двата златни херувими кои гледаат директно во Божјиот закон во ковчегот, заедно со другите херувими кои биле извезени на завесата и платната во внатрешната страна на шаторот, претставуваат сликовит приказ или инсерт од небесната стварност која ни покажува дека небесните ангели и сите небесни жители го почитуваат Божјиот закон, во дадениов случај херувимите во земното Светилиште со почит се однесуваат кон Десетте Божји заповеди, чијашто втора заповед забранува слики, икони, кипови и секаков друг вид идолопоклонство.

Поклопецот на ковчегот над плочите со Десетте Божји заповеди во оригиналот се вика kapporet или престол на милоста (mercy seat), или „место на чистење“ – „очистилиште“ (на кое грешниците се чистеле од гревовите), или „место на помирување“ – „помирилиште“ (каде што грешниците се помирувале со Бога).

Над поклопецот на ковчегот, над плочите со законот – на тоа место како минијатурен Божји престол во земното Светилиште, како престол на Божјата правда и милост – Бог се сретнувал и разговарал со првосвештеникот на Израел. Затоа шаторот се вика „шатор за средба“ или „шатор за состанок“, во кој Бог се состанувал со својот народ (2. Мојсеева 27,21).

„Тука, над поклопецот, меѓу двата херувима, кои се над ковчегот со плочите на сведоштвото, јас ќе се состанувам со тебе и од таму ќе ти ги соопштувам сите заповеди наменети за Израелците.“ (2. Мојсеева 25,22; 30,6)

„Господ му рече на Мојсеја: ‘Кажи му на својот брат, Арон, да не влегува во Светилиштето зад завесата во секое време пред капоретот (поклопецот) што е над ковчегот, за да не загине. Зашто Јас ќе се јавувам над капоретот во облак.’“ „Кога Мојсеј влегуваше во шаторот за состанок да разговара со Бога, слушаше глас како му зборува озгора, од капоретот што беше над ковчегот на сведоштвото, меѓу  двата херувима. Тогаш му зборуваше.“ (3. Мојсеева 16,2; 4. Мојсеева 7,89)

На тоа место, „над поклопецот/капоретот“, над „престолот на милоста“, постојано била присутна Божјата слава во вид на Божја светлина или Божја „шекина“ која оттаму се издигнувала високо над шторот и го осветлувала целиот израелски логор во пустината. Преку Божјата шекина, која се гледала од далеку, Бог непрекратно бил присутен среде својот народ.

Да запомнеме! Бог својот минијатурен престол на правдата и милоста во земното Светилиште го поставил над поклопецот/капоретот, над плочите со Десетте заповеди сместени во ковчегот. Истите плочи со заповедите што самиот ги изговорил и со свој прст ги напишал на Синај, сега се подножје или темел врз кој почива неговата слава, неговата „шекина“ во земното Светилиште. Тоа премногу речовито говори за огромното значење што му го придава Бог на својот закон кон кој, за жал, луѓето толку лекомислено се однесуваат – го газат и го менуваат, како тој да е човечки, а не Божји закон, обидувајќи се да го гаснат со слама синајскиот оган што блика од Божјите заповеди!

Почитувани, да не се играме со неговиот оган, со огнот на Божјиот закон, врз чијашто острица ќе паднат и ќе загинат сите грешници кои го газат. Во земното Светилиште Бог го брани авторитетот на својот закон така што се пролеани безброј тони животинска крв за подигање на неговата погазена правда од страна на грешниците кои ги принесувале тие жртви и се каеле за своите гревови. На крстот на Голгота Христос ја пролева својата крв, пак, да ја подигне неговата погазена правда, умира за да го „возвеличи и прослави законот“ (Исаија 42,21). На крстот комплетно е исплатена казната за гревот на човештвото и целосно е задоволена Божјата правда.

Свештениците во земното Светилиште извршувале два вида на служби: секојдневна служба  во светињата или во првото одделение, и годишна служба во второто одделение, во светињата над светињите (во најсветото место).

Свештениците ги извршувале своите секојдневни служби прецизирани во обредниот закон. Кога некој од народот ќе згрешел, носел животно во дворот или во тремот на Светилиштето каде што тоа било жртвувано за неговиот грев, заклано и спалено на жртвеникот. Дел од крвта на животното свештеникот внесувал во првото одделение и таму над жртвеникот (кадилниот олтар) пред завесата вршел соодветна служба со чија помош симболички гревот од грешникот го пренесувал во Светилиштето. Така секој ден во текот на годината гревовите од сите грешници преку крвта на животните жртвувани на жртвеникот во дворот се пренесувале од грешниците во земното Светилиште. Еднаш годишно било предвидено Светилиштето да се очисти од сите гревови на грешниците што се пластеле во него во текот на целата година. Чистењето на Светилиштето се вршело во посебен ден наречен „ден на чистење“ или „ден на помирување“ (3. Мојсеева 23,27.28). Во тој ден првосвештеникот влегувал во светињата над светињите со крв на жртвуван јарец и со неа прскал над поклопецот/капоретот, односно над Божјиот закон. Да го објасниме токот на процесот на „чистење“ и „помирување“ на грешниците со Бога во Светилиштето на Стариот завет што се вршел во тој ден.

„Откако Арон ќе принесе јунец на жртва покајница за својот грев и откако ѓе изврши обред на помирување за себе и за својот дом, нека земе два јарца и нека ги постави пред Господа, пред влезот од шаторот за состанок. Арон нека фрли ждрепка за двата јарца; едниот со ждрепка нека го одреди за Господа, а другиот за Азазела (‘пуштен јарец’). Јарецот, кој со ждрепка му припаднал на Господа, Арон нека го принесе на жртва покајница. А јарецот, кој со ждрепка му припаднал на Азазела  (на ѓаволот), нека се смести жив пред Господа за да се изврши над него обред на помируање и да му се отпреми на Азазела во пустина… Потоа (Арон) нека го заколе јарецот за жртва покајница за гревот на народот; неговата крв нека ја внесе зад завесата и со неговата крв нека постапи исто како што постапил со крвта од јунецот (кој го принесе пред тоа за себе и за својот дом): со неа да попрска по капоретот/поклопецот и пред него. Така ќе го очисти Светилиштето од нечистотиите на синовите Израелови, од нивните престапи и од сите нивни гревови.“ (2. Мојсеева 16,6-10; 15-16)

На денот на чистење и помирување, во светињата над светињите бил присутен Бог лично во својата шекина, и кога првосвештеникот, во улога на посредник меѓу Бога и народот прскал со крвта од жртвуваниот јарец над Божјиот закон, тој во молитва и покајание барал милост од Бога да му ги прости гревовите на својот народ (вклучувајќи се тука и себеси) кои се напластиле во Светилиштето во текот на таа година. Бог ја прифаќал таа служба и му проштавал на својот народ. Во земното Светилиште првосвештеникот вршел посредничка служба, посредувал, односно се застапувал за својот народ пред Бога. Подробности за оваа материја наоѓаме во 3. Мојсеева книга, во 16-тата и во 23-тата глава.

Како завршувала таа служба на чистење на земното Светилиште? „Откако (првосвештеникот) ќе го очисти Светилиштето…, нека го приведе живиот јарец. Арон (првосвештеник) нека ги стави своите раце на главата на живиот јарец и нека ги исповеда над него сите беззаконија на Израелците, сите нивни престапи и сите нивни гревови. Откако ќе ги положи така (гревовите) на главата на јарецот определен за Азазела, определен човек нека го однесе во пустина. Така јарецот ќе ги однесе со себе сите нивни беззаконија во непроодна земја и нека го пушти јарецот во пустината“ (3. Мојсеева 16,20-22).

Така се чистело подвижното земно Светилиште од гревовите на грешниците со кои се полнело во текот на годината. Така подоцна се чистело и новото земно Светилиште, односно Соломоновиот храм во Ерусалим со кој бил заменет шаторот од пустината. На тој начин гревот бил отстранет од грешниците и од Светилиштето и однесен во пустина. Но тој не е уништен, туку сè уште е присутен на нашата грешна земја. Гревот засекогаш ќе биде уништен на крајот од светот во огнено езеро, за што ќе стане збор подоцна.

Законот за жртвите давал точни, подробни и задолжителни прописи, правила и упатства за видот на жртвите, за околностите и начинот на кој се принесувале итн. Читаме за најразлични видови „чисти животни“ и птици кои се принесувале на жртва на жртвеникот во дворот на Светилиштето: јагне, јаре, теле, јарец, јунец, јуница, гулаб, грлица; како секојдневна утринска и вечерна жртва, како празнични и годишни жртви; жртви принесувани за поединци и за цел народ; жртви за грев, жртви за чистење, за посветување, жртви благодарници итн.

Во текот на многу векови принесени се стотици илјади животински жртви и секоја од нив на луѓето им го најавувала Христа како вистинска жртва што ќе биде принесена и за нив и за целиот свет во сите времиња. Жртвеникот, на кој се жртвувани грамаден број животни, со векови однапред погледот на светот го насочувал и луѓето ги водел кон вистинскиот жртвеник, кон крстот на Голгота, на кој е принесена вистинската Жртва (Христос) за спасение на грешното човештво. Оние безброј тони пролеана животинска крв во земното Светилиште биле силен гласник и весник којшто ја најавувал Христовата крв што се пролеала на Голгота, на крстот, каде што, како што веќе рековме повеќе пати, се казнети и избришани „гревот“ и „проклетството“ на грешното човештво, и од каде што потекло спасение за секој грешник кој се кае и го остава гревот.

Заклучок: Безбројните животински жртви, што се принесувале според законот за жртви во Стариот завет, и нивната пролеана крв, се симболи и „само сенка“ (Колошаните 2,16) на Христовата жртва и на неговата пролеана крв. И, откако тие му укажале и го довеле човештвото до подножјето на крстот за да ја гледа вистинската Жртва, и кога таму, на Голгота, грешниците ја виделе Христовата жртва во сиот нејзин сјај, сенката исчезнала, симболот (животинските жртви) ја завршил својата задача, го загубил своето значење и се повлекол од сцената на натамошните настани. – Животинските жртви престанале да важат, укинати се.

 

 

Во продолжение следат поднасловите од поглавјето „Библијата за земното светилиште“. Кога ќе кликнете врз поднасловите, ќе ви се отворат нивните текстови.

 

Во мигот кога Христос издивнал на крстот, земното свештенство, земната свештеничка служба и земното Светилиште засекогаш заминале во архивите на старозаветната историја

Тој ден, тој петок, кога Христос е распнат на крст, во Ерусалим и во цел Израел се празнувал големиот еврејски празник „Пасха“ како спомен на излегувањето на израелскиот народ од Египет, од неговото повеќевековно ропство поминато во таа земја. Во миговите кога Христос...

Во продолжение следи содржината на книгата „Времето и знаците“. Кога ќе кликнете врз насловите и поднасловите, ќе ви се отворат нивните текстови.

УВОД
ЗНАЦИТЕ НА ПОСЛЕДНОТО ВРЕМЕ
ЗНАЦИТЕ НА ПОСЛЕДНОТО ВРЕМЕ

Силни земјотреси!

Оган, вулкани!

„Ќе покажам знаменија горе на небото и знаци долу на земјата: крв и оган и шикање на дим … столбови од дим. Сонцето ќе се претвори во темнина, а Месечината во крв, пред да дојде големиот и страшен Господов ден“

Бог има своја богата ризница во која го чува своето оружје за бој во „големиот и страшен Господов ден“ со кое праведно ќе се пресмета со гревот и грешниците

И водите во сојуз и спрега со земјотресите и вулканите против човештвото!

„Ќе има знаци на сонцето, на месечината и на ѕвездите… небесните сили ќе се разнишаат!“

„На земјата тага кај народите и неизвесност поради бучавата на морските бранови!“

Астероид од шест милји

Други знаци кои го најавуваат крајот

Војни

„Ајде сега, вие богати, плачете и липајте… своето богатство го натрупавте во последните денови!“

Се распаѓа јатката на општеството – семејството

Ќе има глад

Помори

БИБЛИЈАТА И ПРЕДАНИЕТО
БИБЛИЈАТА И ПРЕДАНИЕТО

Католичката црква и преданието

Православната црква и преданието

Православни теолози и други автори со поинакви сфаќања за „светоста“ на православното „свето предание“

Василие Велики и светото предание на православието

Вистината за православните вселенски собори

Христијанство по инерција

Светото предание е постаро од Светото писмо! – Во никој случај!

Вистината со Јован 21,25

Дали навистина Светото писмо не можеме правилно да го разбереме без Светото предание?

За светите тајни и сакраменти во традиционалната Црква

Категоријата „свештенство“ и „свештеници“ во традиционалната Црква мерена на кантарот на Новиот завет

Апостолите не биле свештеници, туку проповедници на евангелието

Универзално свештенство на верниците во Новиот завет

Еврејското предание и преданието на Православната и Католичката црква се еднојајчени близнаци зачнати, родени и одгледани надвор од библиската почва

Светото писмо и Светото предание

Преданието на традиционалната Црква е друго, наполно поинакво евангелие од она што ни е напишано во Библијата

За светите реликвии и мошти и за другите суеверија на традиционалната Црква

Христијанската црква е виновна за појавата на исламот

Кој стои зад чудесата на чудотворните икони, слики и кипови и зад чудесата на светите реликвии и мошти на светителите/светците?

Христос и преданијата

Зошто традицијата или преданието над Светото писмо?

Протестантскиот лозунг

За христијанските празници и за христијанскиот политеизам

БИБЛИЈАТА ЗА НЕБЕСНОТО ТРОЈСТВО
БОЖЈАТА БЛАГОДАТ
БОЖЈАТА БЛАГОДАТ

Гревот во вселената ниту го збунил, ниту го поразил Бога! Бог не бил затечен со неговата појава!

Библиска употреба на зборот благодат

Голема експлозија на Божјата благодат

Спасоносната Божја благодат ни е ставена на располагање во Исуса Христа

1. Христовото воплотување

2. Христовата човечка природа

3. Безгрешен Исус

4. Единството на двете Христови природи

5. Повеќе за единството на двете Христови природи

6. Гетсиманија

7. Голгота

8. Теологија на замена – врз Исуса на крстот е извршена пресудата изречена над целото грешно човештво

9. Исус се судрува со силите на злото

10. Божјата патема/страдање

11. Христос во својот гроб

12. Божјата благодат покажана во совршениот Христов живот и на Христовиот крст

13. Не постои грев за кој Христос не умрел и кој не може да биде простен

14. Изобилие на благодат

15. Универзална и индивидуална благодат

16. Прв и втор Адам

17. Божјата благодат е сила која преобразува

СИНАЈ И ГОЛГОТА СЕ ДВА СТОЛБА ВРЗ КОИ ПОЧИВА ПЛАНОТ НА СПАСЕНИЕТО
ПРЕДЕСТИНАЦИЈАТА НА БИБЛИСКИОТ КАНТАР
ИСТОРИЈАТА НА СВЕТОТ ВО БИБЛИЈАТА ПРИКАЖАНА СО КИП
ПАПСКИОТ РИМ Е КОНТИНУИТЕТ НА ИМПЕРИЈАЛНИОТ ИЛИ МНОГУБОЖЕЧКИОТ (ПАГАНСКИОТ) РИМ
САБОТАТА НЕ Е ЗАМЕНЕТА СО НЕДЕЛА
САБОТАТА НЕ Е ЗАМЕНЕТА СО НЕДЕЛА

Крупна теолошка грешка на христијаните кои празнуваат недела

Зошто Исус не воскреснал во саботата?

Адам и Ева својот живот го почнале со сабота. И новозаветниот живот почнал со сабота!

Апостолите воопшто ништо не слушнале од Христа за некаква замена на саботата со недела

Стожер на нашето спасение е Голгота, а не воскресението

Апостолите се собрале таа недела на богослужение – и ете доказ дека саботата е заменета со недела!?

Никаде во Библијата саботните прерогативи не ѝ се припишуваат на неделата

Христос транспарентно најавил други промени, но саботата не ја гибнал

Други божемни силни библиски докази дека саботата е заменета со недела

Светиот Дух се излеал врз апостолите в недела и затоа, наместо сабота, сега недела е свет ден!?

Можеби Светиот Дух направил грешка што ја прескокнал првата, па врз апостолите се излеал во втората недела по Христовото вознесение!?

Наводни библиски „докази“ дека првите христијани празнувале недела

Саботата и ерусалимскиот собор

Вистината во врска со текстовите во Колошаните 2,16.17. и Ефесците 2,15.16.

НОВИОТ ЗАВЕТ – ЗА НЕПРОМЕНЛИВОСТА НА САБОТАТА
ПРОТЕСТАНТИТЕ ЗА НЕПРОМЕНЛИВОСТА НА САБОТНИОТ ДЕН
КАТОЛИЧКАТА ЦРКВА ЗА ЗАМЕНАТА НА САБОТАТА СО НЕДЕЛА
ЦРКВАТА ИЛИ БИБЛИЈАТА?
ЦРКВАТА ИЛИ БИБЛИЈАТА?

Православната црква за себе и за Библијата

Католичката црква за себе и за Библијата

Заедно со Библијата Црквата ги спалувала и нејзините читатели

Традиционалната Црква е силна институција со силни инструменти во рацете за да ги покрива кардиналните грешки од минатото и да го држи верништвото во покорност

Традиционалната црква за „сектите“, за „еретиците“

Адвентистичката црква не е секта, туку христијанска црква која силно го осветлува светот со библиското Христово евангелие

Активностите на Адвентистичката црква низ бројки

Христос бил секташ, а првата апостолска Црква секта

Адвентистите и протестантскиот лозунг „Сола скриптура“, компромис не е можен

Католичката црква: Само Христијанската адвентистичка црква живее според Светото писмо

Како еден современ православен теолог ја толкува четвртата Божја заповед?

Како еден исламист ја толкува Библијата?

БИБЛИЈАТА ЗА СМРТТА
БИБЛИЈАТА ЗА СМРТТА

Библијата: Душата не е бесмртна!

Бесмртна душа или бесмртен дух и смртно тело!?

„Господ му дувна животен здив во носалките на човекот и човекот стана душа жива“

Животниот здив што го дувнал Бог во носалките на Адама не е никаков бесмртен и свесен ентитет

Кога Христос умрел, неговиот дух слегол во пеколот да им го проповеда евангелието на жителите на претпотопниот свет! – Голем апсурд!

Што се случува со човекот кога ќе умре, каде заминува?

Што прават мртвите во гробот?

Значењето на зборовите „засекогаш“, „вечно“ и „довека“ во Библијата

Пеколот во Стариот завет

Христос и библискиот пекол

Вечен оган и вечна мака

Вечна пропаст за грешниците

„Плач и крцкање со забите“

Пеколот во сторијата за богатиот човек и сиромавиот Лазар

„Безумниче, оваа ноќ ќе ти ја побараат твојата душа!“

Душите и небесниот суд

Библискиот монизам или холизам и Платоновиот дуализам на традиционалната Црква

Животните како „живи души“

Душата и крвта

Душата-нефеш во Стариот завет

Душата-психа во Новиот завет

На крстот умрела Христовата душа

Исус на разбојникот на крстот: „Денес ќе бидеш со мене во рајот“!?

Трите мртви момчиња и нивната душа

Апостол Јован: „Бев во духот“

Апсурдите на црковната догма за привремен Божји суд

Православието за православните митарства

Православието за пеколот

Католичката црква за чистилиштето

Католичката црква за пеколот

Протестантите за пеколот

Зар навистина Бог е таков свиреп и крволочен ѕвер?

Библиски текстови што ги користат христијаните за да ја потврдат науката за вродена бесмртна душа или за вроден бесмртен дух

Не разговарај со мртвите!

САБОТАТА – ГЛАВЕН ПРЕДМЕТ ВО ЗАВРШНИОТ ЖЕСТОК СУДИР ВО КОЈ ЌЕ УЧЕСТВУВА ЦЕЛ СВЕТ – И КРАЈОТ Е ПРЕД ВРАТА!
„ГОЛЕМИОТ И СЛАВЕН ГОСПОДОВ ДЕН … ГОЛЕМИОТ И СТРАШЕН ГОСПОДОВ ДЕН … ВЕЛИКИОТ ДЕН НА СЕМОЌНИОТ БОГ“

БЕСПЛАТЕН ПРИМЕРОК во PDF формат