Саботата не е еврејска

Многу чест случај кога разговарате со христијаните во врска со саботата е тие да ви кажат: саботата е еврејска, еврејски празник, кој важел само за Евреите, и како доказ го наведуваат текстот од 5. Мојсеева 5,15: „Спомни си дека и ти беше роб во египетската земја и дека оттаму те избави Господ, твојот Бог, со силна рака и со подадена мишка. Затоа ти заповеда Господ, твојот Бог, да го пазиш саботниот ден.“

Ете, велат тие, Бог ги избавил Евреите од египетско ропство, разделувајќи го Црвеното море пред нив, и затоа им наредил да празнуваат сабота како спомен кој ќе ги потсетува на тој грандиозен настан. И бидејќи саботата е поврзана со нивното избавување од нивното ропство, таа е еврејски празник, заповед што важела и важи само за Евреите.

Но, ве молам, почекајте малку! Ако ја следиме таа логика, тогаш и првата Божја заповед важи само за Евреите, бидејќи и таа е поврзана со нивното избавување од египетско ропство: „Јас сум Господ, твој Бог, кој те изведе од египетската земја, од куќата на ропството. Немој да имаш други богови освен мене“ (2. Мојсеева 20,2.3). – Логично, зар не!

Од истата логика на христијаните, кои тврдат дека саботата е еврејска, произлегува дека и петтата Божја заповед, која бара од децата да ги почитуваат родителите, важи само за Евреите. Еве ја нејзината содржина: „Почитувај ги својот татко и својата мајка, како што ти заповеда твојот Господ Бог, за да живееш долго и да ти биде добро во онаа земја што ти ја дава твојот Господ Бог“ (5. Мојсеева 5,16). Значи, Бог од еврејските деца бара да ги почитуваат своите родители затоа што ќе им даде ветена земја, Палестина, и долг живот и благосостојба во неа. Според тоа, еврејските деца се привилегирани пред Бога, зашто Бог на нашите деца, за разлика од нив, не им дава ниту ветена земја, ниту долг живот ниту благосостојба. Апсурд, зар не!

Заклучок: Ако саботата е еврејска, тогаш и првата и петтата заповед се еврејски – но во тој случај и тој Бог, кој ги дал тие заповеди, е еврејски, а не христијански Бог.

Всушност, така е и напишано на многу места во Библијата: „Оди при фараонот и речи му: ‘Господ Бог на Евреите (еврејскиот Бог) порачува вака: ‘Пушти го мојот народ да замине и да ми искаже почит’“ (2. Мојсеева 9,1; в. 3,18; 5,3; 7,16; 9,13; 10,3). На стотици други места во Библијата читаме, не за христијански, туку само за „Израелов Господ Бог“ – односно, само за еврејски Бог.

И ако тие три заповеди, првата, четвртата и петтата, се еврејски заповеди, и ако важат само за Евреите, тогаш, логично, и другите седум, односно сите Десет заповеди се еврејски заповеди и важат само за Евреите, зашто ги дал истиот еврејски Бог, кој се разликува од христијанскиот Бог. И што ако кажеме дека седмата заповед, која кажува: „Не врши прељуба!“, е еврејска заповед и важи само за Евреите? Дали тогаш христијаните можат слободно да вршат прељуба?

Да се вратиме на првата Божја заповед: „Јас сум Господ, твој Бог, кој те изведе од египетската земја, од куќата на ропството. Немој да имаш други богови освен мене!“ Ако ја поврземе оваа заповед со излегувањето од египетско ропство и ако ја прогласиме за спомен на тој настан, тогаш е логично да заклучиме дека Евреите не смееле да имаат други богови само затоа што Бог ги извел од тоа ропство, што воопшто не одговара на вистината. А логиката на христијаните, кои празнуваат недела, е токму таква – наводно, затоа што Бог го извел еврејскиот народ од Египет, му заповедал да празнува сабота како спомен на неговото излегување од Египет, а не како спомен на создавањето на светот, па оттаму, велат тие, и саботата е нивна, еврејска, и важи само за Евреите.

Применувајќи го истиот аршин за мерење на работите, произлегува дека христијаните се ослободени од обврските на првата заповед затоа што Бог нив не ги извел од египетско ропство, и според тоа, тие можат покрај Бога да имаат и „други богови“ – што е своевиден апсурд. Апсурд затоа што во тој случај со право би можеле да се прашаме кој Бог прифаќаат христијаните, семоќниот Господ Бог Израелов (еврејски), или некој друг, христијански Бог, различен од еврејскиот? „Зар Бог е Бог само на Евреите, а не и на незнабошците? Се разбира, и на незнабошците“ (Римјаните 3,29) – кажува апостол Павле. Според тоа, ако е Господ и незнабожечки, Тој е и христијански, а ако е христијански, Тој е и православен, но и католички и протестантски; па и саботата, ако е еврејска, таа едновремено е и православна, и католичка и протестантска, и сесветска, сечовечка.

Ако еврејскиот Бог е ист со христијанскиот Бог, а би требало да биде ист, зар тогаш е потребно Тој повторно да слезе, сега на некоја христијанска планина, и на христијаните да им даде други десет заповеди, различни од оние што ги изговорил пред еврејскиот народ на Синај и ги напишал на две камени плочи? Дали тогаш на христијаните би им дал нови плочи со десет или само со две заповеди? Дали во тој случај Бог би ја искорнал саботата од нејзиното место среде Десетте заповеди и на нејзиното место би напишал недела? Ако би го сторил тоа, би се прашале зошто би го сторил? Зошто на еврејскиот народ во старо време би му кажал сабота, а на христијаните недела, кога саботата не е никаков симбол или сенка на некаква новозаветна реалност?

Да се потсетиме! Јудаизмот (еврејството) е единствен по тоа што Бог му се обратил на Синај на цел еден народ кој го видел и чул со свои сопствени очи и уши, повеќе милиони едновремено присутни, кога го изговорил и го напишал својот закон. Израелскиот народ, како Божји народ, е единствен и по тоа што Господ полни четириесет години го хранел во пустината со небесна храна, наречена „мана“, единствен случај во историјата на овој свет Бог да приготвува секој ден, освен во сабота, свежа храна за милиони луѓе во пустина. Во петок им приготвувал двојно количество храна, и за сабота (2. Мојсеева 16,14-26). Замислете, четириесет години Бог ја изделува саботата од другите денови како посебен свет ден! Зар тоа не им кажува ништо за нејзината светост на христијаните кои празнуваат лажна сабота, наречена недела?

Драги мои, во старо време еврејскиот народ бил Божји народ, а денес христијанскиот народ е, или би требало да е, Божји народ. Според тоа, еврејскиот Бог е, или би требало да е, и христијански Бог. Оттаму и Десетте заповеди, колку се еврејски, толку се и христијански, но тие не се ниту еврејски ниту христијански, туку Божји.

Ние Библијата ја преземаме од Евреите не како еврејска Библија, тука како Божја реч. Заедно со Светото писмо, што ни го напишале и ни го предале еврејски пророци и апостоли, ние од нив ги преземаме и Десетте заповеди не како еврејски, туку како Божји заповеди. Исто така и саботата ја преземаме од нив не како еврејска, туку како „Господова сабота“, како „Господов ден“, како „Господов свет ден“. Значи, сите заповеди, па и четвртата, имаат општочовечки карактер, зашто Бог е Бог на целото човештво (Римјаните 3,29; 10,12.13).

Да не заборавиме дека ние христијаните сме само гранка од дива маслина накалемена на питомата маслина која нè снабдува со неопходните животни сокови. Според тоа, коренот и стеблото не се наши. Израелскиот народ е таа питома маслина што ја засадил Бог, од чијшто плод се добива квалитетно маслиново масло – вистинска, изворна Божја наука за спасение на цел свет, на целото човештво. Значи, дивата гранка опстанува благодарение на благословите што произлегуваат од коренот и стеблото на питомата маслина, врз кои таа нема никакво можно влијание (Римјаните 11. глава).

Во продолжение следат поднасловите од поглавјето „Библијата за саботата“. Кога ќе кликнете врз поднасловите, ќе ви се отворат нивните текстови.

БИБЛИЈАТА ЗА САБОТАТА

Да почнеме од почеток, од корењата на саботата: „Така беа довршени небото и земјата со сето свое воинство. И ги заврши Бог до седмиот ден своите дела што ги создаде. И се одмори во седмиот ден од сите свои дела што ги создаде. И Бог го благослови седмиот ден и го...

За теистичката еволуција на христијанството

Како што рековме пред малку, христијаните тврдат дека седмиот ден, посветен при создавањето, не е ист со седмиот ден од четвртата Божја заповед, ниту пак седмицата на создавањето е иста со нашава денешна седмица. Оваа сатанска, ѓаволска заблуда и лага, што ја...

Саботата – споменик на создавањето и стожер на еврејската нација

Како што видовме од четвртата Божја заповед, седмиот ден е од Бога одреден и именуван со зборот сабота, еврејски „шабат“, со значење „одмор“, ден од 24 часа, и ние не смееме тој ден да го замениме ниту да го преименуваме со недела, ниту со кој и да е друг ден во...

Сабота е благословен ден

„Господ го благослови ... саботниот ден!“ - Да запомнеме: Сабота е блгословен ден, што не е случај со ниту еден друг ден во седмицата. Зборот „благослов“ има ист јазичен корен со зборот „благодат“, на кој му посветивме цел еден наслов во книгава. Благословен значи:...

Сабота е свет ден

„Господ го ... посвети саботниот ден!“ - Да запомнеме: Сабота е и посветен и свет ден, што не е случај со ниту еден друг ден во седмицата. „А седми ден е сабота, одмор посветен на твојот Господ Бог.“ Во Десетте заповеди зборот „свет“ се однесува само на еден збор, на...

Господ: Сабота е „мој свет ден“, „Господов ден“

„Ако ја задржиш својата нога да не ја погазиш саботата, и ако не работиш во мојот свет ден; ако ја наречеш саботата милина, Господов ден; ако ја празнуваш и ако ја почитуваш со тоа што не ќе се занимаваш со обични работи, да им угодуваш на своите грешни желби - тогаш...

Духовната димензија на саботниот ден

Бог има замисла и желба саботата, како негов свет ден, да биде негов семеен празник кога Тој, како небесен татко, го собира своето земно семејство на свет семеен собир, на семејно советување, на свето богослужение, на кое сака да помине време во света заедница со...

Сабота е Божји знак и Божји печат

Среде верскиот хаос што постои денес во светот, среде многубројните верски заедници, чијшто број постојано се зголемува, човек со право се прашува која од нив е вистинска Божја црква на која треба да ѝ припаѓа како верник. Постои ли некаква можност, нешто или некој...

Во продолжение следи содржината на книгата „Времето и знаците“. Кога ќе кликнете врз насловите и поднасловите, ќе ви се отворат нивните текстови.

УВОД
ЗНАЦИТЕ НА ПОСЛЕДНОТО ВРЕМЕ
ЗНАЦИТЕ НА ПОСЛЕДНОТО ВРЕМЕ

Силни земјотреси!

Оган, вулкани!

„Ќе покажам знаменија горе на небото и знаци долу на земјата: крв и оган и шикање на дим … столбови од дим. Сонцето ќе се претвори во темнина, а Месечината во крв, пред да дојде големиот и страшен Господов ден“

Бог има своја богата ризница во која го чува своето оружје за бој во „големиот и страшен Господов ден“ со кое праведно ќе се пресмета со гревот и грешниците

И водите во сојуз и спрега со земјотресите и вулканите против човештвото!

„Ќе има знаци на сонцето, на месечината и на ѕвездите… небесните сили ќе се разнишаат!“

„На земјата тага кај народите и неизвесност поради бучавата на морските бранови!“

Астероид од шест милји

Други знаци кои го најавуваат крајот

Војни

„Ајде сега, вие богати, плачете и липајте… своето богатство го натрупавте во последните денови!“

Се распаѓа јатката на општеството – семејството

Ќе има глад

Помори

БИБЛИЈАТА И ПРЕДАНИЕТО
БИБЛИЈАТА И ПРЕДАНИЕТО

Католичката црква и преданието

Православната црква и преданието

Православни теолози и други автори со поинакви сфаќања за „светоста“ на православното „свето предание“

Василие Велики и светото предание на православието

Вистината за православните вселенски собори

Христијанство по инерција

Светото предание е постаро од Светото писмо! – Во никој случај!

Вистината со Јован 21,25

Дали навистина Светото писмо не можеме правилно да го разбереме без Светото предание?

За светите тајни и сакраменти во традиционалната Црква

Категоријата „свештенство“ и „свештеници“ во традиционалната Црква мерена на кантарот на Новиот завет

Апостолите не биле свештеници, туку проповедници на евангелието

Универзално свештенство на верниците во Новиот завет

Еврејското предание и преданието на Православната и Католичката црква се еднојајчени близнаци зачнати, родени и одгледани надвор од библиската почва

Светото писмо и Светото предание

Преданието на традиционалната Црква е друго, наполно поинакво евангелие од она што ни е напишано во Библијата

За светите реликвии и мошти и за другите суеверија на традиционалната Црква

Христијанската црква е виновна за појавата на исламот

Кој стои зад чудесата на чудотворните икони, слики и кипови и зад чудесата на светите реликвии и мошти на светителите/светците?

Христос и преданијата

Зошто традицијата или преданието над Светото писмо?

Протестантскиот лозунг

За христијанските празници и за христијанскиот политеизам

БИБЛИЈАТА ЗА НЕБЕСНОТО ТРОЈСТВО
БОЖЈАТА БЛАГОДАТ
БОЖЈАТА БЛАГОДАТ

Гревот во вселената ниту го збунил, ниту го поразил Бога! Бог не бил затечен со неговата појава!

Библиска употреба на зборот благодат

Голема експлозија на Божјата благодат

Спасоносната Божја благодат ни е ставена на располагање во Исуса Христа

1. Христовото воплотување

2. Христовата човечка природа

3. Безгрешен Исус

4. Единството на двете Христови природи

5. Повеќе за единството на двете Христови природи

6. Гетсиманија

7. Голгота

8. Теологија на замена – врз Исуса на крстот е извршена пресудата изречена над целото грешно човештво

9. Исус се судрува со силите на злото

10. Божјата патема/страдање

11. Христос во својот гроб

12. Божјата благодат покажана во совршениот Христов живот и на Христовиот крст

13. Не постои грев за кој Христос не умрел и кој не може да биде простен

14. Изобилие на благодат

15. Универзална и индивидуална благодат

16. Прв и втор Адам

17. Божјата благодат е сила која преобразува

СИНАЈ И ГОЛГОТА СЕ ДВА СТОЛБА ВРЗ КОИ ПОЧИВА ПЛАНОТ НА СПАСЕНИЕТО
ПРЕДЕСТИНАЦИЈАТА НА БИБЛИСКИОТ КАНТАР
ИСТОРИЈАТА НА СВЕТОТ ВО БИБЛИЈАТА ПРИКАЖАНА СО КИП
ПАПСКИОТ РИМ Е КОНТИНУИТЕТ НА ИМПЕРИЈАЛНИОТ ИЛИ МНОГУБОЖЕЧКИОТ (ПАГАНСКИОТ) РИМ
САБОТАТА НЕ Е ЗАМЕНЕТА СО НЕДЕЛА
САБОТАТА НЕ Е ЗАМЕНЕТА СО НЕДЕЛА

Крупна теолошка грешка на христијаните кои празнуваат недела

Зошто Исус не воскреснал во саботата?

Адам и Ева својот живот го почнале со сабота. И новозаветниот живот почнал со сабота!

Апостолите воопшто ништо не слушнале од Христа за некаква замена на саботата со недела

Стожер на нашето спасение е Голгота, а не воскресението

Апостолите се собрале таа недела на богослужение – и ете доказ дека саботата е заменета со недела!?

Никаде во Библијата саботните прерогативи не ѝ се припишуваат на неделата

Христос транспарентно најавил други промени, но саботата не ја гибнал

Други божемни силни библиски докази дека саботата е заменета со недела

Светиот Дух се излеал врз апостолите в недела и затоа, наместо сабота, сега недела е свет ден!?

Можеби Светиот Дух направил грешка што ја прескокнал првата, па врз апостолите се излеал во втората недела по Христовото вознесение!?

Наводни библиски „докази“ дека првите христијани празнувале недела

Саботата и ерусалимскиот собор

Вистината во врска со текстовите во Колошаните 2,16.17. и Ефесците 2,15.16.

НОВИОТ ЗАВЕТ – ЗА НЕПРОМЕНЛИВОСТА НА САБОТАТА
ПРОТЕСТАНТИТЕ ЗА НЕПРОМЕНЛИВОСТА НА САБОТНИОТ ДЕН
КАТОЛИЧКАТА ЦРКВА ЗА ЗАМЕНАТА НА САБОТАТА СО НЕДЕЛА
ЦРКВАТА ИЛИ БИБЛИЈАТА?
ЦРКВАТА ИЛИ БИБЛИЈАТА?

Православната црква за себе и за Библијата

Католичката црква за себе и за Библијата

Заедно со Библијата Црквата ги спалувала и нејзините читатели

Традиционалната Црква е силна институција со силни инструменти во рацете за да ги покрива кардиналните грешки од минатото и да го држи верништвото во покорност

Традиционалната црква за „сектите“, за „еретиците“

Адвентистичката црква не е секта, туку христијанска црква која силно го осветлува светот со библиското Христово евангелие

Активностите на Адвентистичката црква низ бројки

Христос бил секташ, а првата апостолска Црква секта

Адвентистите и протестантскиот лозунг „Сола скриптура“, компромис не е можен

Католичката црква: Само Христијанската адвентистичка црква живее според Светото писмо

Како еден современ православен теолог ја толкува четвртата Божја заповед?

Како еден исламист ја толкува Библијата?

БИБЛИЈАТА ЗА СМРТТА
БИБЛИЈАТА ЗА СМРТТА

Библијата: Душата не е бесмртна!

Бесмртна душа или бесмртен дух и смртно тело!?

„Господ му дувна животен здив во носалките на човекот и човекот стана душа жива“

Животниот здив што го дувнал Бог во носалките на Адама не е никаков бесмртен и свесен ентитет

Кога Христос умрел, неговиот дух слегол во пеколот да им го проповеда евангелието на жителите на претпотопниот свет! – Голем апсурд!

Што се случува со човекот кога ќе умре, каде заминува?

Што прават мртвите во гробот?

Значењето на зборовите „засекогаш“, „вечно“ и „довека“ во Библијата

Пеколот во Стариот завет

Христос и библискиот пекол

Вечен оган и вечна мака

Вечна пропаст за грешниците

„Плач и крцкање со забите“

Пеколот во сторијата за богатиот човек и сиромавиот Лазар

„Безумниче, оваа ноќ ќе ти ја побараат твојата душа!“

Душите и небесниот суд

Библискиот монизам или холизам и Платоновиот дуализам на традиционалната Црква

Животните како „живи души“

Душата и крвта

Душата-нефеш во Стариот завет

Душата-психа во Новиот завет

На крстот умрела Христовата душа

Исус на разбојникот на крстот: „Денес ќе бидеш со мене во рајот“!?

Трите мртви момчиња и нивната душа

Апостол Јован: „Бев во духот“

Апсурдите на црковната догма за привремен Божји суд

Православието за православните митарства

Православието за пеколот

Католичката црква за чистилиштето

Католичката црква за пеколот

Протестантите за пеколот

Зар навистина Бог е таков свиреп и крволочен ѕвер?

Библиски текстови што ги користат христијаните за да ја потврдат науката за вродена бесмртна душа или за вроден бесмртен дух

Не разговарај со мртвите!

САБОТАТА – ГЛАВЕН ПРЕДМЕТ ВО ЗАВРШНИОТ ЖЕСТОК СУДИР ВО КОЈ ЌЕ УЧЕСТВУВА ЦЕЛ СВЕТ – И КРАЈОТ Е ПРЕД ВРАТА!
„ГОЛЕМИОТ И СЛАВЕН ГОСПОДОВ ДЕН … ГОЛЕМИОТ И СТРАШЕН ГОСПОДОВ ДЕН … ВЕЛИКИОТ ДЕН НА СЕМОЌНИОТ БОГ“

БЕСПЛАТЕН ПРИМЕРОК во PDF формат