Денешните свештеници како посредници меѓу Бога и грешниците
Наполно небиблиска е науката и на Православната црква за проштавање на гревовите според која свештеникот, изговарајќи одредена формула, му ги проштава гревовите на грешникот.
Откако грешникот ќе се исповеда пред свештеникот, тој, според своја проценка, чита отпусна формула:
„Господ и Бог наш Исус Христос со благодатта и милоста на своето човекољубие, чедо духовно, нека ти ги прости сите твои гревови. Јас, недостојниот јереј (свештеник), со власта што ми е дадена од него, ти простувам и те разрешувам од сите твои гревови во име на Отецот, Синот и Светиот Дух.“
Згора на тоа, ако свештеникот оцени дека „гревовите се од таков степен да не може веднаш да се изрече оваа формула за нивна прошка, тој на покајникот му одредува епитимија која (наводно) нема казнено-правен карактер, туку (некаков) медицинско-педагошки, поправен (прилично магливо и нејасно!), и откако ќе ја издржи епитимијата во смирение, добива разврзување“ – свештеникот го разврзува: „те разрешувам од сите твои гревови.“6
Епитимија значи црковна казна (проклетство) – изолација, забрана и целосно исклучување на верникот-грешник од активно учество во црковниот живот, со што му се одзема и правото на причест, правото на крштевка и венчавка во црквата и сите други права. Во зависност од тежината на гревот на грешникот и од „разумната проценка на свештеникот“, епитимијата или црковната казна може да трае подолго или пократко – еден или повеќе месеци или една година…, додека грешникот не се поправи и удостои повторно да се врати во активниот живот на црквата и да му се врати правото на причест.
Наместо епитимија, во Католичката црква се користи зборот „покора“ со еквивалентно значење. Покора: казна; она што мора грешникот да го стори за да ги окае гревовите; казна што мора да ја поднесе грешникот за гревот; тоа е сакрамент, обред, поврзан со покајанието и исповедањето на гревовите, исповед; една од светите црковни тајни или сакраменти; добро дело што ќе му го одреди исповедникот како казна за гревовите на грешникот.
Така и покајанието се прикажува поинаку. За нив покајанието не значи да се молат на Бога за проштавање, да жалат поради гревот и истиот да го остават. Римокатоликот го „потплатува“ Бога со покора. Свештеникот му проштава и му одредува покора за неговиот грев.
Пред да ги изговори зборовите: „Во име на Отецот, Синот и Светиот Дух јас те разврзувам од твоите гревови“, исповедникот на грешникот, кој ги исповедал своите гревови пред неговото уво во исповедална, може да му определи покора – да измоли три или повеќе молитви „Оче наш“, 50 молитви „Здраво Маријо“, неколку молитви „Слава на Отецот“, или да го упати на добри дела: да даде доброволен дар во црквата, да плати миса, да пости, да се моли, да запали свеќи на разни светци, да оди на колена околу црквата, да оди на некое поклонение или да изврши некоја друга активност, со што исповедникот го ослободува од гревовите.
Каде најдоа Православната и Католичката црква во Библијата оправдание на покајникот за одредени гревови да му одредуваат епитимија или покора пред свештеникот да го „разврзе“ или да го „разреши“ од гревот? Зар со тоа не го понижуваат грешникот кога му го одложуваат „разврзувањето“ или „разрешувањето“ од гревот, присилувајќи го претходно да исполни определени услови и да поднесе санкции и казна пред да му биде простено? Христос ги повикува грешниците да дојдат кај него такви какви што се, недостојни, без да го условува нивното покајание и прифаќање и без да ги присилува претходно да исполнат определени услови и да поминат низ кзна:
„Дојдете кај мене сите онемоштени и обременети, јас ќе ви дадам починка. Земете го мојот јарем на себе и научете се од мене, зашто јас сум кроток и понизен по срце; а вие ќе најдете починка за своите души, зашто мојот јарем е поднослив и мојот товар е лесен “ (Матеј 11,28-30).
Кому Христос му го одложил проштавањето и кому му определил епитимија или покора пред да му прости и да го разврзе од гревот?
Уште повеќе, Јуда бил голем грешник кој веќе сковал план и се договорил со свештениците да им го предаде Христа. Но, иако го знаел тоа, Христос и нему – на најголемиот и на најнедостојниот грешник – му подал леб и вино (причест), како и на сите апостоли, и не го лишил од тоа право и предимство затоа што бил грешник. Според тоа, не е свештеникот тој кој определува кој е достоен, а кој недостоен да прими причест, зашто тоа право му припаѓа исклучиво на Бога, и тој не смее никого да лиши од тоа предимство. Свештеникот е должен претходно да ги поучи верниците и да ги повика: „Секој нека се испитува себеси, па потоа да јаде од лебот и да пие од чашата“, и да им обрне внимание: „зашто секој што јаде од лебот или пие од Господовата чаша на недостоен начин, ќе биде виновен за телото и за крвта на Господа… и јаде и пие за своја осуда“ (1. Коринќаните 11,27-29), и на крај да ги остави секој сам да одлучи дали е достоен или недостоен да прими причест.
Во продолжение следат поднасловите од поглавјето „Библијата за човечките посредници меѓу Бога и грешниците“. Кога ќе кликнете врз поднасловите, ќе ви се отворат нивните текстови.
БИБЛИЈАТА ЗА ЧОВЕЧКИТЕ ПОСРЕДНИЦИ МЕЃУ БОГА И ГРЕШНИЦИТЕ
Во продолжение следат поднасловите од поглавјето „Библијата за човечките посредници меѓу Бога и грешниците“. Кога ќе кликнете врз поднасловите, ќе ви се отворат нивните текстови. [viz-category-posts...
Гревовите да се исповедаат единствено пред Бога – не во исповедална пред увото на смртен свештеник
Никаде во Библијата Бог не заповеда ниту пак бара од луѓето да одат кај свештениците во исповедална и таму, пред увото на смртни луѓе, да ги исповедаат своите гревови, што е своевидно понижување. Грев пред Бога прават свештениците што си дозволуваат себеси таква...
Прошка на минатите, сегашните и на идните гревови на живите; прошка и на мртвите – за пари!
Според римокатоличкото учење, светците направиле повеќе добри дела отколку што им било потребно за нивно лично спасение. Тие „одвишни“ добри дела на светците ја сочинуваат духовната ризница со која располага папата, па тој од неа може да им даде прошка за гревовите на...
Христос е брилијантен Спасител кој поинаку им ги проштава гревовите на грешниците
Еднаш пред Христа фарисеите довеле голема грешница, жена фатена во прељуба, изркана и исплукана од општеството и како општествен смет исфрлена на буниште. За тој нејзин голем грев Христос на грешницата не ѝ определил никаква епитимија ниту покора за да го окае гревот...
Традиционалната Црква за култот на Исусовата мајка Марија, Дева Марија или Света Богородица
„Според Православната црква, Дева Марија ужива поголема ‘чест од херувимите и неспоредливо е пославна од серафимите.’ Таа ги надминува сите созданија. Црквата во неа гледа Божја мајка и молителка пред Синот за целиот човечки род и непосредно ѝ се моли за застапништво....
Нашиот пристап кон Бога е личен и слободен, непосреден и директен
Непростлива хула на теологијата на традиционалната Црква е што на грешниците им го препречува патот на спасението и им го блокира пристапот кон Бога. Каде најде традиционалната Црква во Библијата, во евангелијата, основа за својата опачна теологија според која „патот...
Божјите ангели како посредници меѓу Бога и грешниците
Никаде, ниту во Стариот, ниту во Новиот завет, немаме ниту еден запис дека Бог праќал од небото светци да им помагаат на луѓето на земјата. Напротив, и во Стариот и во Новиот завет Бог од небото на луѓето им праќал само ангели да им донесат вест или помош. Божјите...
Едно од многубројните чуда на свети Никола (270-343)
Во Цариград живееше еден благочестив човек, полн со вера во Господа Христа. Тој го сакаше и многу го почитуваше големиот угодник Божји свети Никола. Еднаш, подготвувајќи се по некоја работа да отпатува со кораб во друга земја, тој според својот обичај отиде во црквата...
Парастоси (помен за мртвите)
Ќе наведеме изјава на рускиот православен богослов, протојереј Александар Шмеман, која гласи вака: „Главна метода со која се служела Црквата за да ги преобрати незнабошците во христијанство била методата на сублимација и преобразба на паганските верувања: Црквата...
Марија визави паганските божици
Марија на Христа не му дала божествена и Божја природа, туку му дала тоа што имала - човечка природа. Христос како Бог постои од вечноста, а не од мигот кога се родил, односно од мигот кога Марија му дала човечка природа. „Голема е тајната на побожноста: ‘Бог се јави...
Во продолжение следи содржината на книгата „Времето и знаците“. Кога ќе кликнете врз насловите и поднасловите, ќе ви се отворат нивните текстови.